Przygody z Galerią

14 sierpnia mijającego roku, w sobotę odebrałem alarmujący telefon od dyrektor MOK Anny Ryl. Zalewa Galerię! W tym czasie przez kilka dni intensywnie padał deszcz, który w dachu nad Galerią Historyczną znalazł dziurę. Woda ciekła z sufitu i przenikała do pomieszczeń na dole za sceną na parterze. Wyglądało to bardzo groźnie, więc przy pomocy kolegów z MOK Tomka Łoja, Piotrka Brody przenieśliśmy najważniejsze przedmioty i eksponaty do pobliskiego pomieszczenia, resztę zabezpieczyliśmy, zakryliśmy folią.

Całkowita intensywna ewakuacja GHP trwała ponad 2 dni. Po niej w nowym miejscu rezydowałem, egzystowałem do początku września wśród tysiąca przedmiotów, bibelotów, dokumentów, zaś budowlańcy zabrali się za remont dachu i wymianę starej, pękniętej kanalizacyjnej rury ściekowej. Jako, że po wakacyjnej przerwie rozpoczynały się zajęcia taneczne, musiałem ją pilnie opuścić przenosząc się do garderoby za sceną. Tam też nie zagrzałem długo miejsca, gdyż zbliżały się Polickie Dni Muzyki, a wraz z nią występ Anity Lipnickiej, która potrzebowała garderoby.

Ponownie na własnych ramionach oraz przy pomocy wolontariusza przez kilka dni przenosiłem wyposażenie GHP na I piętro do własnych pomieszczeń. Były już wyremontowane, rura wymieniona, ściany elegancko wymalowane, pomieszczenia suche i estetyczne. Rozpocząłem urządzanie Galerii na nowo. Zmieniałem koncepcję prezentacji. Inaczej ustawiłem gabloty przez co uzyskałem dodatkową powierzchnię dla zwiedzających. Zrezygnowałem z części eksponatów. Dołożyłem kilka nowych.



Urządzanie GHP trwa nadal. Na szczęście nie ma pośpiechu. Wszystko musi być na tip-top! Narazie historyczne spotkania realizuję w sali konferencyjnej, wspomagając się prezentacjami wizualnymi na ekranie, jak też przy pomocy rekwizytów i makiet.



Otwarcie GHP na nowo planuję na początku lutego, o czym poinformuję. Póki co jestem na etapie wykonywania polsko- niemieckich opisów poszczególnych działów Galerii, opisu rekwizytów, polickich pamiątek.



Na zdjęciach prezentuję wygląd Galerii sprzed 10 dni. Aktualnie wygląda to już znacznie lepiej i estetyczniej.

Komentarze